Łazik NASA ląduje na Marsie. Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) ogłosiła, że pierwszy raz od dekady zacznie poszukiwania nowych astronautów. Świat idzie naprzód, kosmos odgrywa coraz większą rolę, a POLSA rozwija się, by dać polskiemu społeczeństwu dostęp do korzyści płynących z eksploracji przestrzeni kosmicznej.
18 lutego br. na Marsie wylądował łazik Perserverance. Cały świat to przeżywał. Wydarzenie wzbudziło bardzo duże zainteresowanie również w Polsce. Eksperci POLSA komentowali lądowanie w ok. 100 materiałach prasowych. Przygotowaliśmy również wspólne oglądanie „parkowania” na Marsie wraz z komentarzami ekspertów.
W lutym ESA ogłosiła, że pierwszy raz od dekady zacznie poszukiwania nowych astronautów. Do POLSA zgłosiło się wielu Polaków z pytaniami, w jaki sposób mogą wziąć udział w rekrutacji. Odpowiadaliśmy także, jakie cechy powinien mieć dobry astronauta i co go czeka podczas misji.
POLSA powstała, aby realizować ambicje Polaków o kosmosie i upowszechniać wiedzę o korzyściach z niego płynących. Wspiera również rozwój sektora kosmicznego, aby był znaczącą gałęzią gospodarki. Przedstawiciele POLSA uczestniczą w ważnych wydarzeniach dla Polski, działają na arenie międzynarodowej, rozmawiają
z największymi ekspertami od kosmosu na świecie. POLSA jest agencją uznawaną wśród międzynarodowych agencji kosmicznych. Aktywnie działa w wielu organizacjach zrzeszających przedstawicieli sektora.
Obecnie POLSA stara się o fundusze z Krajowego Programu Odbudowy na rozbudowę polskiej infrastruktury kosmicznej. Uczestniczymy w pracach nad Krajowym Programem Kosmicznym. W 2021 r. planujemy promocję polskiego przemysłu m.in. podczas Expo w Dubaju, międzynarodowym Kongresie Astronautycznym, Targach Space Tech Expo Europe w Bremie. Dodatkowo, włączamy się w obchody Roku Lema.
1 marca br. zmieniamy identyfikację wizualną POLSA. To znak kolejnych zmian, jakie już zachodzą i wyzwań, jakie stoją przed Agencją w najbliższych latach. Nowa identyfikacja wizualna służy budowaniu wizerunku POLSA jako integratora, łączącego świat nauki, przemysłu i administracji państwowej.
Nowe logo POLSA już w samej nazwie podkreśla akcent narodowy. Na pierwszy rzut oka ukazuje silne połączenie działań agencji z kosmosem poprzez skojarzenie
z Układem Słonecznym. Ponadto, lepiej prezentuje się na różnych polach i różnych nośnikach. Nowy znak POLSA stworzyła agencja Kotbury, posiadająca ponad 20 letnie doświadczenie w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej.
Oddział Terenowy POLSA w Warszawie od 1 marca br. zmienił swoją siedzibę. Nowy adres to: ul. Prosta 70, 00-838 Warszawa. Lokalizacja w biznesowym centrum Warszawy ułatwi kontakty, a własne sale konferencyjne umożliwią organizację różnych wydarzeń.
– Lądowanie łazika na Marsie, nabór ESA na astronautów, nowa siedziba POLSA
w Warszawie i nowe logo, to zbieg okoliczności, który ma dla mnie znaczenie niemal symboliczne. Fakt, że właśnie w tych dniach objąłem kierowanie Agencją, zobowiązuje i daje nadzieję na dynamiczny rozwój działalności POLSA – podsumował prezes Agencji, prof. Grzegorz Wrochna.